VESNA JUGOVIC:PRIJATELJIMA! GDE JE GRANICA LAŽI /U MEDIJIMA/ ? / ISTINA O MOM DOKTORATU /


VESNA JUGOVIC:PRIJATELJIMA! GDE JE GRANICA LAŽI /U MEDIJIMA/ ? / ISTINA O MOM DOKTORATU /

by Jelena Tinska on Wednesday, 7 December 2011 at 16:04

 

PRIJATELJIMA!

 

GDE JE GRANICA LAŽI /U MEDIJIMA/ ?

 

/ ISTINA O MOM DOKTORATU /

 

 

Dragi moji prijatelji,

 Obraćam se nа ovaj način, sa željom da upoznam javnost o medijskoj zloupotrebi, laži i falsifikatu, koji kruže o mojoj doktorskoj disertaciji, kao i o iskrivljenim komentarima iznetim na račun moje i naše novinarske profesije i mene lično.

Nedavno se na društvenim mrežama, blogovima, u jednom štampanom listu, a najnovije – u emisiji AMIDŽIC ŠOU, pojavila falsifikovana naslovna strana mog doktorskog rada u kojoj se navodi da sam navodno odbranila tezu na temu „MIR U SVETU“. Potpisano je i ime izmišljenog mentora i citiraju se izmišljene rečenice… koje nikad nisam u životu niti napisala niti izgovoriila…. naravno na tu već poslovično posprdnu temu o miru u svetu.

Onaj koji je falsifikat sastavljao, baš se namučio, i tom jadnom činu srčano posvetio, jer trebalo je vremena i posebne inspiracije, da se ta laž oformi i lansira.

Posebno sam isprovocirana primitivnim, beskrupuloznim i jeftinim, malo je reći pakosnim komentarima najniže vrste, AMIDŽIĆEVIH gostiju, koji su u odelima dvorskih luda i klovnova svoje javno pljuvanje pretvorili u svojevrsno povraćanje. Da li će neko ikada naterati tu novopečenu medijsku momčad da usisaju ono što su izgovorili. Koliko će oni uopšte trajati? Varaju se oni koji misle da je popularnost dugotrajna sama po sebi. Bezvredni autori sporednih društvenih tema, navodno kompetentni da o svemu imaju stav, na sreću kratko traju, kao i ova laž o meni.

Ali gde je granica obmane i društvenog tolerisanja laži koja je poplavila novinarstvo? Gde je novinarska etika, i ljudska odgovornost?

 

Tačan naslov moje disertacije je EKSKLUZIVNO TELEVIZIJSKO NOVINARSTVO. Više od 17 godina televizijskog i novinarskog rada je pretočeno u temu koja treba da definiše šta je to, a šta nije ekskluzivno novinarstvo. Objavila sam preko 40 ekskluzivnih intervjua, a to iskustvo sam pretočila u ovaj naučni rad koji sam odbranila na Megatrend Univerzitetu. Moji sagovornici i inspiracija su bili velike ličnosti svetske scene: Nelson Mandela, Simon Vizental, Muamer EL Gadafi, Artur Klark, Jaser Arafat, Djina Lolobriđida,…i mnogi drugi. Razgovor sa Nelsonom Mandelom je jedini u poslednjih 6 godina, i ovaj njegov politički testament je objavljen u engleskom i španskom izdanju HELLO! magazina.

U doktoratu sam definisala po prvi put model koji objašnjava razvoj i puteve dolaska do ekskluzivne ideje, ličnosti, snimanja intervjua i produkcije ekskluzivne emisije. Stvorena je skala vrednovanja svakog inintervjua i klasifikovani podsticaji i ograničenja u produkciji ekskluzive. Nije mi cilj da popularišem svoju doktorsku tezu već da upoznam javnost sa istinom o mom obrazovnom putu. Bila sam Vukovac u osnovnoj školi „Sveti Sava“ u Beogradu, Vukovac u gimnaziji, student generacije na Ekonomskom fakultetu Beogradskog Univerziteta, gde sam magistarske studije okončala sa ocenom 10 i nakon toga magistrirala kod profesora i tadašnjeg rektora univerziteta Prof.Dr.Zorana Pjanića.

Nažalost ova istina manje interesuje takozvane novinare i krojače dezinformacija, koji imaju samo višak vremena da sede na blogovima, višak sujete, višak pakosti, a manjak obrazovanja, i pustu želju da omalvažavajući tuđe vrednosti bar malo skrenu pažnju na sebe.

Rezultati toga, vide se u komentarima na internetu. „Mladi lavovi“ interneta, anonimne ličnosti, naravno, uočavaju se kao sasvim neinformisane i neobrazovane osobe koje pored nepismenih komentara, zaista veruju, da je moguće doktorirati na temi MIR U SVETU, i to na jednoj strani/ falsifikovanoj/, na kojoj su još i ispisane nekakve stupidne rečenice.

Kao novinar ovaj demanti smatram svojom stručnom, esnafskom i moralnom obavezom da zaštitim sebe, kao i ostale javne ličnosti – od laži

i medijskog linča. Želim da javnosti pružim istinu, a mladu generaciju podstaknem da se ne obaziru na ovakva i slična mentalna nasilja i shvate da je znanje i rad na sopstvenom obrazovanju jedan od najvažnijih ciljeva u životu.

Nalazimo se u vremenu ubijanja, omalovažavanja istine i ozbiljnog novinarstva, gde se jeftinim, plaćenim i naručenim tekstovima i temama, uzdižu površnost i bezvredne ličnosti, plasira nakaradna vrednost i vrši nasilje nad mozgom mlađe populacije.

Ali to je i vreme odbrane svih nas, od zloupotrebe, nasilja i linča istine, bilo da se radi o štampanim, elektronskim medijima ili pomami društvenih mreža i raznih smišljenih blogova i lažnih profila.

Vesna Jugovic

 

drugarice

~ od Jelena Tinska na decembar 7, 2011.

 
